Byåsen Langrenn

SP1-cup 3 Uglarennet 19. januar 2019

SP1-cup 3 Uglarennet 19. januar 2019

 

Uglarennet arrangeres lørdag 19. januar 2019 kl. 11:00 i Nilsbyen. Rennet blir arrangert for 87. gang.

For klassen 13 år og oppover er Uglarennet en del av Sparebank 1 (SP1) cup. Dette er renn nr. 3 i cupen og er KM langdistanse i klassisk stil.

Det vil bli brukt Emit tidtakerbrikker i klasse 13 år og oppover.

Litt historikk om Uglarennet finner du til høyre under "Relaterte dokumenter", i tillegg til alle vinnere av Uglapokalen for kvinner og menn fra hhv. 1977 og 1926. Ny vandrepokal i kvinneklassen ble satt opp i 2012. I denne har Astrid Øyre Slind, Madelene Wanvik Holum, Maria Strøm Nakstad, Anne Kjersti Kalvå og Lone Johansen ett napp hver. Vandrepokalen for menn har vært med helt tilbake til 1986. I denne har Øyvind Skaanes, Petter Eliassen og Petter Northug jr. flest napp (2 hver). Vinnere av Uglapokalene i 2018 ble: Julie Victoria Berg, Leksvil IL (Kvinner senior) og Vegard Sivertsgård, Ålen IL (M 19-20 år).

Samarbeidspartnere for Byåsen IL langrenn:

       

  

 

Påmelding

Påmelding online via MIN IDRETT. Påmeldingsfrist er satt til torsdag 17. januar. kl. 23:59.

Påmeldingsliste: TRYK HER (kommer)

Startkontingentene er: 8-16 år: kr. 100,-, junior: kr. 115,-, senior: kr. 130,-.  Betaling ved påmelding i MinIdrett. Dvs. at klubben betaler før påmeldingsperioden er utløpt. Ved avlysning før renndagen kan arrangøren beholde inntil 50 % av startkontingenten til dekning av utgifter (rennregl. pkt. 214.2.4). Ved avlysning på renndagen (forstås også med kvelden og natten før) på grunn av plutselig oppståtte vær-/klimatiske forhold eller annen ” force majeure”, beholder arrangør 100 % av startkontingenten (rennregl. pkt.214.2.4.2)

Ved etteranmelding innkreves dobbelt startkontingent, minus deltageravgiftsdelen til skikretsen (kr. 20,-). Denne regel gjelder ikke barn 12 år og yngre (Rennregl. pkt 214.2.5 og 313.3.3).

Etteranmeldingskontingent: 13-16 år: kr. 180,-, junior: kr. 210,-, senior: kr. 240,-.

Absolutt siste frist for etteranmeldinger er lørdag 19. januar kl. 11:00, såfremt ledige startnummer. Renndagen må all etteranmelding gjøres på rennkontoret (åpent fra kl. 10:00). Før det, på e-post til torgeira71@gmail.com senest fredag 2. februar kl. 20:00. Dersom spørsmål om påmelding, ta kontakt med oss på torgeira71@gmail.com (mob. 99389829)

Skilisens

Alle som deltar i skirenn og har fylt 13 år må ha skilisens (rennregl. pkt. 203.3). Engangslisens kan løses på renndagen dersom løperen ikke har årslisens (kr. 60,- for 13 – 25 år, kr. 150,- for 26 år og eldre - betales kontant). Du kan også betale på appen Min Ski. Les mere om dette her: TRYKK HER

Start- og resultatlister

Startlister 2019: TRYKK HER (kommer). Første start er kl.11:00 

Resultalister 2019: TRYKK HER (kommer)   

Stavlengder

Viktige regeloppdateringer gyldig fra oktober 2016: TRYKK HER. Dette kan bli sjekket av jury før og etter rennet.

Klasser og løypelengder

Her kommer mere informasjon etterhvert som KM distansene for 13 år og oppover blir bekreftet.

J/G 8, 9 og 10 år (2010, 2009, 2008): 1 km

J/G 11 og 12 år (2007-2006): 2 km

J/G 13 og 14 år (2005-2004):  3 km

J/G 15 og 16 år (2003-2002), 5 km (1 x 5 km)

Kvinner 17 og 18 år: 5 km (1 x 5 km)

Kvinner 19-20 år og senior: 10 km (2 x 5 km) ( Uglapokalen )

Menn 17 og 18 år: 10 km (2 x 5 km)

Menn 19-20 år og senior: 15 km (3 x 5 km) ( Uglapokalen)

Utskrifbar oversikt over klasser og lengder: TRYKK HER

Det er IKKE anledning for utøvere yngre enn 8 år (f. år 2011) å delta.

Løypekart

Løypekart blir bekreftet etterhvert som vi nærmer oss rennstart

Løypekart alle løyper: TRYKK HER (merk at vi har satt sammen en ny 5 km, og en litt forandret 3 km, til årets Uglarenn. Vi håper at  5 km blir en løype hvor en må beherske "alt")

Startnummer og tidtakerbrikker

Startnummer hentes klubbvis på rennkontoret fra kl. 10:30. Det vil bli brukt Emit tidtakerbrikker i klasse 13 år og oppover. Leie av brikke kr. 25,-. Leiebrikker utdeles ved start. Leiebrikke som ikke blir innlevert etter rennet faktureres med kr. 500,-. Mistet startnummer faktureres med kr. 200,-.

Parkering

Parkering på p-plasser i Nilsbyen-området, kr. 50,- kontant eller VIPPS (Vippsnummer 17158 eller søk på "Byåsen Langrenn")Kart over parkering: TRYKK HER (P2 er reserveparkering). Begrenset parkeringskapasitet – kjør sammen dersom mulig! Noe få minutters gange må påregnes.

Følg instruks fra vakter og vi oppforder på det sterkeste til å ikke parkere i gatene i nærheten av Nilsbyen!

Premieutdeling

Premieutdeling på stadion umiddelbart etter at hver klasse har fullført. Her er foreløpig tidsplan for premieutdelingene: TRYKK HER.  Full premiering i klassene 8-16 år, 1/3 premiering i junior/senior. Uavhentede premier ettersendes ikke.

Uglapokalen tildeles den som har best tid i klassene senior eller eldre junior (19-20 år). Det er også en forutsetning at vinnerene kommer fra en klubb i enten Sør-Trøndelag, Nord-Trøndelag eller Møre og Romsdal. Vinnerne av pokalene får ikke disse med hjem, men alt vil bli dokumentert på bilde og lagt på hjemmesiden vår. Pokalen vinnes til odel og eie dersom den vinnes 3 ganger.

Rennkontoret

Dette er åpent kl. 09:00 renndagen i tidtakerbygget på stadion.

Garderober / kafe

Det er garderober med dusjmulighet i sokkelen på "skytterhuset". Der er det også toaletter.

Kafeteria er også i "skytterhuset". Vi har betalingsterminal for kort og VIPPS (Vippsnummer 17158 eller søk på "Byåsen Langrenn").

Annen informasjon

Værmelding i Nilsbyen: TRYKK HER

Værstasjon i Nilsbyen: TRYKK HER

Webkamera i Nilsbyen: TRYKK HER

Hvor er Nilsbyen?: TRYKK HER

Kontaktpersoner:

Rennleder: Egil Aune, 99530019, egil.aune68@gmail.com

Tidtaking/påmelding: Torgeir Aune, torgeira71@gmail.com (mob. 99389829)

Løypesjef: Tore Hammer

TD: ???

Byåsen IL Langrenn- Pb.9213 -7424 Trondheim.

©2018 Spoortz AS (tidligere 123klubb) leverer totalverktøy for effektiv klubbdrift