Oppegård IL

Praktisk informasjon - 3v3 Cup 2016

Praktisk informasjon - 3v3 Cup 2016


Først og fremst ønsker vi deg og ditt lag hjertelig velkommen til 3v3 Cup 2016 på Oppegård. Dette er tredje gang vi arrangerer denne cupen og det er i år satt ny rekord i antall påmeldte lag! Vi gleder oss til å få besøk av 210 lag med 850 spillere fra 30 klubber som i løpet av 10 timer skal spille 526 kamper! Med oss har vi også ca. 30 dommere i alderen 14 - 16 år. 

Nedenfor finner en del praktisk informasjon om arrangementet som det er flott om du leser igjennom. Har du spørsmål så ta kontakt med oss på 3v3cup@oppegardil.no 
 

Kampoppsett

Kampavvikling

  • Kamptiden er 7 minutter.
  • Avspark startes av førstnevnte lag i kampprogrammet.
  • Kampene startes av dommeren så fort begge lag er klare på banen. 
  • Kampene avsluttes ved felles sluttsignal for alle kampene samtidig.
  • Stiller to lag i samme farger, benytter sistnevnte lag i kampprogrammet overtrekkvester.
  • Alle lag får spille minimum 5 kamper.
     

Spilleregler

  • Hvis ballen spilles ut av banen, igangsettes spillet av motstanderlaget ved innspark fra linjen hvor ballen gikk ut.
  • Det spilles ikke med hjørnespark. Uansett hvem som sparker ballen over baklinjen eller ballnettet, er det målspark.
  • Sklitaklinger og hardt spill er ikke lov og medfører frispark.
  • Avstanden til nærmeste motstander ved innspark og frispark er 3 meter.
  • Alle frispark er indirekte.
  • Det kan scores mål fra alle steder på banen.
  • Hands gir frispark.
  • Det spilles ikke med straffespark. Alle forseelser gir frispark.
  • Når det scores mål, skal spillet igangsettes fra midten, og motstanderens spillere skal tilbake på egen banehalvdel minimum 3 meter fra ballen.
  • Det er flyvende innbytte uten stopp i spillet. Dette skal skje fra midtbanen, og den spiller som byttes ut skal forlate banen innen ny spiller kommer inn på banen.
  • Det blåses frispark mot, om en spiller holder seg fast i vantene for å skjerme ballen.
     

Mat og drikke

  • Fra våre utsalgssteder kan vi tilby variert mat.
    • Kiosken åpner kl 08.00 med salg av blandt annet grove vafler, baguetter og diverse drikke.
    • Iskremsalget starter kl 10.00 med 8 forskjellige typer is fra Kulinaris hvor sesongens nykommer er rabarbrasorbet.
    • Grillene starter kl 11.00 med salg av fiskeburger, hamburger og wok.
    • Ellers tilbyr kiosken både salat- og fruktbeger, pølser samt kaker.
    • Det vil være tilbud om glutenfrie hamburger samt kaker.
       
  • NB! På flere av våre utsalgssteder har vi kortterminaler der man også kan ta ut kontanter. Vi har også VIpps som betalingsmulighet.
     

Pauseaktiviteter

  • Vi har flere pauseaktiviteter som lagene og besøkende er velkommen til å være med på mellom kampene
    • Delta i vårt spennende lotteri
    • Hopp og lek i vårt Caprisonne Hoppeslott
    • Se på trikseshow med supertrikseren Tommy Sagmoen 
    • Handle sportsutstyr fra Follo Sport 
    • Motta fysikalsk behandling fra Impuls Helse

Kamparena

Parkering

  • Vi har gode parkeringsfasiliteter i tilknytning til Østre Greverud kunstgress. 
  • Vennligst følg anvisningene fra parkeringsvaktene. Det vil bli oppmerkede parkeringsplasser.
  • Parkering kr. 50,- Vi har kortterminal for betaling av parkering.
  • Parkeringsavgiften inkluderer også program som deles ut i forbindelse med parkeringen. Programmet inneholder blant annet kampoppsettet for hele dagen, og også regler rundt 3v3 fotball finnes der. 
     

Registrering av lag

  • Alle lag skal registrere sin ankomst i sekretariatet på Østre Greverud kunstgress senest 30.min før lagets første kamp.
  • ​Sekretariatet er lokalisert utenfor garderobene på oversiden av banene.
  • Dersom det er endringer i noen av de påmeldte lagene må sekretariatet få beskjed om dette ved oppmøte.
     

Registrering av spillere

  • Navn på lagets spillere registreres i sekretariatet ved innregistrering av lagene.
     

Betaling av deltakeravgift

  • Alle lag skal ha betalt deltakeravgiften før ankomst. Oppegård IL Fotball følger opp innbetalinger av påmeldingsavgift.
  • Eventuelle ubetalte deltakeravgifter må gjøres opp ved kortbetaling på arenaen på kampdagen. 
     

Fotografering

  • Fotografering finner sted i eget telt på arenaormådet.
  • Pass på at laget ditt blir fotgrafert en gang mellom kampene.
     

Premieutdeling

  • Premieutdeling vil være umiddelbart etter at lagets siste kamp er ferdig
  • Premieutdelingen foregår på tribunen inne på arenaen. 
     

Fair Play

  • Husk gjennomføring av FairPlay-hilsen rett etter hver kamp.
  • Det vil gå egne kampverter med Fair Play vester i området som vil følge med og være behjelpelige om det er spørsmål til ulike deler av arrangementet.
  • Vennligst benytt oppsatte søppelcontainere for avfall, kast ikke søppel på banen eller på anlegget utenfor.
  • Vi ønsker å støtte opp om arbeidet for Fair Play og oppfordrer alle til å sette seg inn i NFF's Foreldrevettregler.    
     

Dommere

  • Oppegård IL Fotball benytter mye ressurser på å utvikle dommere til barnefotballen. I den sammenheng ønsker vi å gjøre lagene oppmerksomme på at vi benytter 3v3Cup som praktisk trening i forbindelse med klubbens dommerutdanning. Samtlige dommeraspiranter har gjennomført teorikurs i forkant, men for noen kan det være første gang de entrer en fotballbane som dommer. Vi ber om forståelse om noe uforutsett skulle oppstå.

Oppegård IL - Stiftet 1907

Adresse: Kongeveien 289, 1416 OPPEGÅRD

Telefon: 66991310

Epost: Dagligleder@oppegardil.no

©2017 123klubb for effektiv klubbdrift leveres av KX Products