Klubbhåndboken er klubbens overordnede rammebetingelser og retningslinjer for klubbens drift og aktivtet. Gjennom klubbhåndboka vil det være enklere å lede i klubbhverdagen, og den vil være et oppslagsverk ved behov. Klubbhåndboka vil gjøre det enklere å vite hva man skal forholde seg til, slik at man kan unngå diskusjoner om hvordan ting skal gjøres. Det vil også være enklere å rekruttere frivillige som skal ta over oppgaver for andre, når man vet hva man skal gjøre.
Klubbhåndboken blir utviklet og oppdatert i klubbens styre. Dokumentet vil derfor være et levende dokument som vil oppdaterest når styret mener det er nødvendig.
Vi har valgt å dele klubbhåndboken inn i flere deldokumenter slik at man lettere skal kunne finne de områder man ønsker informasjon om:
Lagledere
Denne delen tar for seg de ulike praktiske og relevante oppgavene man har innad i lagene. En veiledning til hvordan ting skal organiserest i lagets daglige virke.
Klubbadministrasjon
Denne delen tar for seg de ulike praktiske og relevante oppgavene man har i klubbens verv. Det er viktig at rutiner ligger dokumentert slik at nye personer som kommer inn i et klubbverv også får godt beskrevede rutiner. Dette vil lette nye frivillige i deres arbeid for klubben betraktelig!
Økonomistyring
Klubben skal til enhver tid ha rutiner for god økonomistyring. For å kunne sørge for at dette er tilstrekkelig på plass har det blitt laget et dokument som beskriver de oppgaver og rutiner som er nødvendige for å oppnå akkurat dette; god økonomistyring!
Rekrutteringsplan
Klubbens rekrutteringsplan inneholder informasjon for når og hvordan man skal starte opp nye kull i Riska FK. På sikt er det også tenkt informasjon for hvordan klubben innhenter nye medlemmer til eksisterende kull.
|