Byåsen Langrenn

Uglarennet 22. januar 2017

Uglarennet 22. januar 2017

 

Uglarennet arrangeres søndag 22. januar 2017 kl. 12:00 i Nilsbyen. Uglarennet blir arrangert for 85. gang!.

NB !  FRI TEKNIKK

Starten på Uglarennet 2017 blir kl. 12:00. Grunnen til dette er at vi (Byåsen IL langrenn) skal hjelpe Byåsen IL hopp- og kombinertavdelingen med å arrangere det kombinerte langrennet i Norges Cup for junior og senior samme dag også. Disse starter kl. 11:00. 

Pga snøforholdene er det ikke mulig å få satt klassiske spor så det er besluttet å arrangere rennet i FRI TEKNIKK for alle.

Det vil bli brukt Emit tidtakerbrikker i klasse 13 år og oppover.

Litt historikk om Uglarennet finner du til høyre under "Relaterte dokumenter", i tillegg til alle vinnerne av Uglapokalen for kvinner og menn fra hhv. 1977 og 1926. Ny vandrepokal i kvinneklassen ble satt opp i 2012. I denne har Astrid Øyre Slind, Madelene Wanvik Holum, Maria Strøm Nakstad og Anne Kjersti Kalvå ett napp hver. Vandrepokalen for menn har vært med helt tilbake til 1986. I denne har Øyvind Skaanes, Petter Eliassen og Petter Northug jr. flest napp (2 hver). Vinnere i 2016 var Anne Kjersti Kalvå og Petter Northug Jr.

Samarbeidspartnere for Byåsen IL langrenn:

       

  

Påmelding

Påmelding online via MIN IDRETT (STENGT). Påmeldingsfrist er torsdag 19. januar 2017 kl. 23:59.

Startkontingentene er: 8-16 år: kr. 100,-, junior: kr. 115,-, senior: kr. 130,-. Krav om startkontingent vil sendes ut til alle lagene/klubbene etter rennet. Det er også mulig å betale inn på forhånd til konto 6401.05.85994 eller kontant på rennkontoret på renndagen. Ved avlysning før renndagen kan arrangøren beholde inntil 50 % av startkontingenten til dekning av utgifter (rennregl. pkt. 214.2.4). Ved avlysning på renndagen (forstås også med kvelden og natten før) på grunn av plutselig oppståtte vær-/klimatiske forhold eller annen ” force majeure”, beholder arrangør 100 % av startkontingenten (rennregl. pkt.214.2.4.2)

Ved etteranmelding innkreves dobbelt startkontingent, minus deltageravgiftsdelen til skikretsen (kr. 20,-). Denne regel gjelder ikke barn 12 år og yngre (Rennregl. pkt 214.2.5 og 313.3.3).

Etteranmeldingskontingent: 13-16 år: kr. 180,-, junior: kr. 210,-, senior: kr. 240,-.

Absolutt siste frist for etteranmeldinger er søndag 22. januar kl. 10:30, såfremt ledige startnummer. Renndagen må all etteranmelding gjøres på rennkontoret (åpent fra kl. 09:30). Før det, på e-post til torgeira71@gmail.com  senest lørdag 21. januar kl. 20:00. Dersom spørsmål om påmelding, ta kontakt med oss på torgeira71@gmail.com (mob. 99389829)

Skilisens

Alle som deltar i skirenn og har fylt 13 år må ha skilisens (rennregl. pkt. 203.3). Engangslisens kan løses på renndagen dersom løperen ikke har årslisens (kr. 60,- for 13 – 25 år, kr. 150,- for 26 år og eldre - betales kontant). Du kan også betale på appen Min Ski. Les mere om dette her: TRYKK HER

Start- og resultatlister

Startlister: HTML - PDF.

Resultalister Uglarennet 2017HTML PDF,

Stavlengder

Viktige regeloppdateringer gyldig fra oktober 2016: TRYKK HER. Dette kan bli sjekket av jury før og etter rennet.

Klasser og løypelengder

J/G 8, 9 og 10 år (2009, 2008, 2007): 1 km

J/G 11 og 12 år (2006-2005): 2 km

J/G 13 og 14 år (2004-2003):  3 km

J/G 15 og 16 år (2002-2001), 5 km (3 km + 2 km)

Kvinner 17 og 18 år: 5 km (3 km + 2 km)

Kvinner 19-20 år og senior: 9 km (3 x 3 km), ( Uglapokalen)

Menn 17 og 18 år: 9 km (3 x 3 km)

Menn 19-20 år og senior: 15 km (5 x 3 km) (Uglapokalen)

Utskrifbar oversikt over klasser og lengder: TRYKK HER

Det er IKKE anledning for utøvere yngre enn 8 år (f. år 2009) å delta.

Løypekart

Løypekart 1, 2 og 3 km: TRYKK HER

Startnummer og tidtakerbrikker

Startnummer hentes klubbvis på rennkontoret fra kl. 09:30. Det vil bli brukt Emit tidtakerbrikker i klasse 13 år og oppover. Leie av brikke kr. 25,-. Leiebrikker utdeles ved start. Leiebrikke som ikke blir innlevert etter rennet faktureres med kr. 500,-. Mistet startnummer faktureres med kr. 200,-.

Parkering

Parkering på p-plasser i Nilsbyen-området, kr. 50,- kontant eller MCash ("Byåsen IL Nilsbyen"). Kart over parkering: TRYKK HER (P2 er reserveparkering). Begrenset parkeringskapasitet – kjør sammen dersom mulig! Noe få minutters gange må påregnes. Følg instruks fra vakter og vi oppforder på det sterkeste til å ikke parkere i gatene i nærheten av Nilsbyen!

Premieutdeling

Umiddelbart etter at hver klasse har fullført. Her er foreløpig tidsplan: TRYKK HER. Premieutdeling på stadion. Full premiering i klassene 8-16 år, 1/3 premiering i junior/senior. Uavhentede premier ettersendes ikke.

Uglapokalen tildeles den som har best tid i klassene senior eller eldre junior (19-20 år). Det er også en forutsetning at vinnerene kommer fra en klubb i enten Sør-Trøndelag, Nord-Trøndelag eller Møre og Romsdal. Vinnerne av pokalene får ikke disse med hjem, men alt vil bli dokumentert på bilde og lagt på hjemmesiden vår. Pokalen vinnes til odel og eie dersom den vinnes 3 ganger.

Rennkontoret

Dette er åpent kl. 09:30 renndagen i tidtakerbygget på stadion.

Garderober / kafe

Det er garderober med dusjmulighet i sokkelen på "skytterhuset". Der er det også toaletter.

Kafeteria er også i "skytterhuset". Vi har betalingsterminal for bankkort og Mcash ("Byåsen IL Nilsbyen"), søk utsalgsted i nærheten eller scan QR-koden via din mCash -app.

Annen informasjon

Værmelding i Nilsbyen: TRYKK HER

Værstasjon i Nilsbyen: TRYKK HER

Webkamera i Nilsbyen: TRYKK HER

Hvor er Nilsbyen?: TRYKK HER

Kontaktperson:

Rennleder: Egil Aune, 99530019, egil.aune68@gmail.com

Løypesjef: Tore Hammer

Byåsen IL Langrenn- Pb.9213 -7424 Trondheim.

©2017 123klubb for effektiv klubbdrift leveres av KX Products